Logitech usb-microfoon type AK5370 neemt heel zwak op. Wie kan mij vertellen hoe ik dit beter instel?

Al eens eerder last van gehad, toen zelf op één of andere manier kunnen instellen en werkte weer goed. Ik weet niet meer hoe ik dat toen gedaan heb. Echter momenteel zie ik dat bij Apparaten en Printers deze microfoon als AK5370 wordt weergegeven als onbekend apparaat. Ben ook aan het experimenteren geweest om een juist aangeschafte smart-tv met laptop te verbinden, waarbij deze microfoon helemaal niet werd weergegeven bij Apparaten en Printers. Na losgekoppeld te hebben wel weer, kan dit er iets mee te maken hebben? Wordt het als hardware niet herkend? Kan me nog herinneren dat ik destijds meerdere schuifregelaars kon instellen, kom nu niet verder dan tabblad opnemen instellen op 100%, wat ik dus gedaan heb, maar werkt dus niet. Ik kom hier via rechtermuis op AK5370-geluidsinstellingen-opnemen-microfoon-niveaus en dan 100%. Microfoon wordt weergegeven als usb-audioapparaat-standaardapparaat.
Dus niet als ak5370. Volgens mij ook geen schijfje meer van, maar is dacht ik ook niet nodig (Plug and Play). Op de laptop is verder geen microfoonfunctie voor zover ik weet:
TOSHIBA Satellite L40 PSL40E-02801LDU.
Ik werk met windows 7. Wie kan mij vertellen hoe dit op te lossen?

12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Als er een plek is waar je de instellingen kan wijzigen zou ik dat is proberen? Ik heb laatst een headset gekocht waarmee ik ging skypen, maar de microfoon was heel zacht. Ben vervolgens naar de instellingen van Skype gegaan en daar kon ik instellingen van het geluid en de microfoon in de headset aanpassen.
Wat je ook kan proberen is een driver downloaden van de microfoon (zou kunnen dat die bestaat), als die bestaat en je die download kan dat ervoor zorgen dat je computer de microfoon herkent.

Toegevoegd na 30 seconden:
Headset werkt weliswaar niet via USB maar je weet het nooit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In win zit ook nog een mic boot optie.

Zo ziet dat er in win 7 uit. Maar de functie zit ook in XP.