Wie kan mij uitleggen hoe dit werkt?(zie uitleg)

als ik met mijn linker oog ergens naar kijk dan bivind zich dat op een plaats,als ik er vervolgens met mn rechter oog naar kijk verspringt het iets van plaats.Maar als ik er naar toe loop kom ik zowel als ik met het rechter oog als met linker.waar bevind het objekt zich dan echt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het bevind zich in het midden. Het is niet het object wat verspringt, maar de hoek waarop je oog naar het object kijkt. Je hersenen gebruiken deze verschuiving heel handig om een dieptebeeld van de omgeving te maken: Daardoor kan je 3D kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op dezelfde plek, je kijkt alleen vanaf een andere plaats (het kleine afstandsverschil tussen je ogen)
Ook zul je een dominant oog hebben, kijk maar eens naar een voorwerp door het gat van je vingers waarmee je een rondje vormt. Als je nu een oog dichtknijpt en je ziet het voorwerp nog in het rondje dan is dat je dominante oog.